El blog del periodista Txerra Cirbian

Mes: octubre 2008 (Página 1 de 2)

Música y cultura libre

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G986809CSBg[/youtube]

Leo en Barrapunto varias noticias relacionadas con la música y la cultura libres.
1. El Gobierno canario gastará tres millones de euros en licencias de Microsoft Office (vía Espadistros).
Vergonzoso: acaba de aparecer la última versión del paquete de utilidades de oficina OpenOffice, libre y gratuito, que no costaría ni un euro a los contribuyentes.
Lo mismo sería aplicable a otras comunidades (y empresas públicas) que aún usan programas de pago. 
2. Nacen los Oxcars, una demostración de fuerza contra la SGAE y por la Cultura Libre.
En Barcelona se celebró el martes, en la sala Apolo. Podéis leerlo en este enlace editado por manjee.
Me parece muy bien que los autores defiendan sus derechos, pero que no hasta el punto de que me hagan pagar por mis propias obras, como el impuesto que he pagado por un disco duro donde guardo la copia de seguridad de las fotos que yo mismo tomo.

Música i cultura lliures

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G986809CSBg[/youtube]

Llegeixo a Barrapunto un parell de notícies relacionades amb la música i la cultura lliures.
1. El Govern canari gastarà tres milions d’euros en llicències de Microsoft Office (via Espadistros).
Vergonyós: acaba d’aparèixer l’última versió del paquet d’utilitats d’oficina OpenOffice, lliure i gratuït, que no costaria ni un euro als contribuents.
El mateix seria aplicable a altres comunitats (i empreses públiques) que encara usen programes de pagament.
2. Neixen els Oxcars, una demostració de força contra la SGAE i per la Cultura Lliure.
A Barcelona es va celebrar dimarts, a la sala Apolo. Podeu llegir-lo en aquest enllaç, editat per Manjee.
Em sembla molt bé que els autors defensin els seus drets, però no fins el punt que em facin pagar per les meves pròpies obres, com l’impost que he pagat per un disc dur on guardo la còpia de seguretat de les fotos que jo mateix faig.

El cotxe oficial

Segur que tothom ja sap la història del cotxe del president del Parlament de Catalunya, Ernest Benach…
Em semblen molt bé les seves explicacions, però em segueix grinyolant una cosa: els 9.000 euros que costen les eines de treball que anava a incorporar al seu cotxe oficial.

Seguir leyendo

El coche oficial

Seguro que todo el mundo ya sabe la historia del coche del presidente del Parlament de Catalunya, Ernest Benach…
Me parecen muy bien sus explicaciones, pero me sigue chirriando una cosa: los 9.000 euros que cuestan las herramientas de trabajo que iba a incorporar a su coche oficial. 

Seguir leyendo

Banda sonora

Fa més o menys un any, quan Barcelona TV va presentar les novetats de la seva nova programació, em va sorprendre la sèrie Banda sonora. És un format documental que explora la vida de diversos personatges relacionats amb la capital catalana a través de les cançons que els havien marcat.
Seguir leyendo

Banda sonora

Hace más o menos un año, cuando Barcelona TV presentó las novedades de su nueva programación, me sorprendió la serie Banda sonora. Es un formato documental que explora la vida de diversos personajes relacionados con la capital catalana a través de las canciones que les habían marcado.
Seguir leyendo

Sonrisas

Leo un breve artículo de Rosa F. Fernández, una abogada de una consultora, en que se asombra de la ausencia de una sonrisa de las personas que están situadas al otro lado de un mostrador o de un gesto amable cuando entras en un restaurante. 
Y ofrece un buen consejo a los propietarios de estos establecimientos.

«Los orientales lo sabian bien cuando decían por la época de Confucio: ‘Si no sabes sonreír, no abras una tienda’. Y nuestro refranero del siglo XVII señalaba la estrategia adecuada: ‘Se cazan más moscas con una cucharilla de miel que con un barril de vinagre’”.

Es un buen consejo para los empresarios. Seguro que con una estrategia así captarán más clientes y los fidelizarán… siempre que sepan transmitirlo a sus empleados y pagarles unos jornales correctos. Un sueldo miserable no paga sonrisas, sino mala leche.

Somriures

Llegeixo un breu article de Rosa F. Fernández, una advocada d’una consultora, que se sorprèn de l’absència d’un somriure de les persones que estan situades a l’altra banda d’un taulell o d’un gest amable quan entres en un restaurant.
I ofereix un bon consell als propietaris d’aquests establiments.

«Els orientals lo sabian bé quan deien per l’època de Confuci: ‘Si no saps somriure, no obris una tenda’. I el nostre refranyer del segle XVII assenyalava l’estratègia adequada: ‘Es cacen més mosques amb una cullereta de mel que amb un barril de vinagre'».

És un bon consell pels empresaris. Segur que amb una estratègia així captaran més clients i els fidelitzaran… sempre que sàpiguen transmitir-ho als seus empleats i pagar-los uns jornals correctes.
Un sou miserable no paga somriures, sinó mala llet.

« Entradas anteriores

© 2024 Txerrad@s

Tema por Anders NorenArriba ↑