El blog del periodista Txerra Cirbian

Mes: mayo 2006

YouTube

Diuen que cada vegada es veu menys televisió, però cada dia m’envien enllaços per a accedir al videoblogger de èxit més ràpid de la història: YouTube.
Només cal posar qualsevol paraula que t’interessi al seu cercador i ja tens el video que busques, ja sigui El Koala amb el seu Yo Via Jase Un Corra, o l’inefable quartet Los Happiness i el seu irònic Amo a Laura (pero esperaré hasta el matrimonio).
Només són dos exemples del boca a orella, dels correus electrònics que corren per internet.
Per a què necessito la tele: puc veure el que vull en el moment que vull.

YouTube

Dicen que cada vez se ve menos televisión, pero cada día me envían enlaces para acceder al videoblogger de más éxito rápido de la historia: YouTube.
Sólo necesitas poner en su buscador cualquier palabra que te interese y ahí está el vídeo que buscabas, ya sea El Koala con su Yo Via Jase Un Corra, o el inefable cuarteto Los Happiness y su irónico Amo a Laura (pero esperaré hasta el matrimonio). Son sólo dos ejemplos del boca a oreja, de los correos electrónicos que corren por internet.
Para qué necesito la tele: puedo ver lo que quiero en el momento que quiero.

Rangel i internet

Joan Rangel, delegat del Govern central a Catalunya, parlava aquest matí a TV-3 de la necessitat de auto protegir-se i de possar les mesures necessàries perquè els lladres no entrin a les nostres cases.
En un determinat moment, Rangel ha dit que «només cal mirar les pàgines web dels cossos i forces de seguretat de l’Estat» per a consultar quines mesures de seguretat es poden aplicar a les nostres cases.
Però… la nostra gent major sap usar internet? Quanta gent d’entre els robats té internet a casa seva? Quina proporció de la població rural té accés a internet? Existeix una internet ràpida als nostres pobles o encara s’ha d’utilitzar mòdem en molts d’ells?
Jo segueixo connectant-me a velocitat de caragol fora de Barcelona.
És la ignorància i prepotència del centralisme barceloní.

Rangel e internet

Joan Rangel, delegado del Gobierno en Catalunya, hablaba esta mañana en TV-3 de la necesidad de autoprotegerse y de poner las medidas necesarias para que los ladrones no entren en nuestras casas.
En un momento dado, Rangel ha dicho que «sólo hace falta mirar en las páginas web de los cuerpos y fuerzas de seguridad del Estado» para consultar qué medidas de seguridad se pueden aplicar a nuestras casas.
Pero ¿nuestra gente mayor sabe usar internet? ¿Cuánta gente de entre los robados tiene internet en su casa? ¿Qué proporción de la población rural tiene acceso a internet? ¿Existe una internet rápida en los pueblos o aún se ha de utilizar módem en muchos núcleos? Yo sigo conectándome a velocidad de caracol fuera de Barcelona.
Es la ignorancia y prepotencia del centralismo barcelonés.

Lordi

Em vaig assabentar tard del triomf dels finlandesos Lordi a Eurovisió.
No vaig veure el festival: no m’interessa en absolut. Fa molts anys que no interessa a ningú, crec.
Recordo amb certa nostàlgia del passat allò de «ruayome uni, tu points». Ara, ni això.
Però l’èxit d’uns rockers a mig camí de La noche de los muertos vivientes i els klingon, els dolents de Star Trek, m’ha retornat l’esperança.
Diu el meu fill –19 anys i cantant en un grup de rock dur– que Lordi tenen unes lletres adequades, música contundent i un muntatge excel·lent. Una producció comercial i bé feta.
Què més se li pot demanar per a guanyar un festival rovellat?

Lordi

Me enteré tarde del triunfo de los finlandeses Lordi en Eurovisión.
No vi el festival: no me interesa en absoluto. Hace muchos años que no interesa a nadie, creo.
Recuerdo con cierta nostalgia del pasado aquello de «ruayome uni, tu points». Ahora, ni eso.
Pero el éxito de unos rockeros a medio camino de La noche de los muertos vivientes y los klingon, los malos de Star Trek, me ha devuelto la esperanza.
Dice mi hijo –19 años y cantante en un grupo de rock duro– que Lordi tienen unas letras adecuadas, música contundente y un montaje excelente. Una producción comercial y bien hecha.
¿Qué más se le podía pedir para ganar un festival apolillado?

Conan Doyle

Los dibujantes de Google, una vez más, rinden su personal homenaje a uno de los grandes autores de la novela policiaca: Sir Arthur Conan Doyle, el creador del infalible detective Sherlock Holmes.
Nacido hace 147 años, internet ofrece numerosas páginas sobre el autor escocés, como esta entrada de la wikipedia en español y la página oficial del detective.

Siesta

Recuerdo que, cuando empecé este diario, hace más de un año, una de las razones que me impulsó a escribirlo fue el placer de las palabras. Por eso, mirando hacia arriba, estirado en una tumbona y con el paisaje que muestra la foto, he escogido la palabra que encabeza esta entrada y que los académicos de la RAE definen así:
siesta (del latín sexta [hora]).
1. f. Sueño que se toma después de comer.
2. f. Tiempo destinado para dormir o descansar después de comer.
3. f. Tiempo después del mediodía, en que aprieta más el calor.
Qué mejor palabra para la tarde de un domingo.

Migdiada

Recordo que, quan vaig començar aquest diari, fa més d’un any, una de les raons que em va impulsar a escriure’l va ser el plaer de les paraules.
Per això, mirant cap amunt, estirat sota un arbre, com es veu a la foto, he escollit la paraula que encapçala aquesta entrada i que els autors de la Gran Enciclopèdia Catalana defineixen així:
migdiada [de migdia]
1 Temps al volt de migdia (Les xafogoses migdiades d’estiu).
2 Dormida que hom fa després de dinar (Fer la migdiada).
Quina millor paraula per a la tarda d’un diumenge!

Futbol es futbol

Felicitats, Barça, de part d’un afeccionat de l’Athlétic de Bilbao (esperem que ambdós equips facin un partit bonic aquest cap de setmana).
El Barça és el campió de campions, el campió d’Europa. No fa cap falta que els polítics facin de les seves i vulguin escombrar cap a casa, cap al possible resultat del referèndum del 18 de juny.
Ni tan sols un estimable analista com en Josep Maria Terricabras ha estat capaç de deixar el tema de banda.
Ara és moment que els seus afeccionats, aquests milers, milions de culers, ho gaudeixin.

Fútbol es fútbol

Felicidades, Barça, de parte de un aficionado del Athlétic de Bilbao (esperemos que ambos equipos hagan un partido bonito este fin de semana).
El Barça es el campeón de campeones, el campeón de Europa. No hace falta que los políticos hagan de las suyas y quieran barrer hacia casa, hacia el posible resultado del referéndum del 18 de junio.
Ni siquiera un estimable analista como Josep Maria Terricabras ha sido capaz de dejar el tema de lado.
Ahora es momento de que sus aficionados, esos miles, millones de culers, lo disfruten.

La carta

Yo también recibí el martes, 9, la carta del president Pasqual Maragall…
Sí, la que trae por fecha el viernes, 12, o sea, mañana. Vamos, un lío, porque ayer a primera hora aún no se había aprobado en el Senado y hoy, a estas horas, todavía no se ha convocado oficialmente el referéndum.
Dicho esto, el President nos avisa que recibiremos el texto completo en casa de aquí a pocos días.
Lo estoy deseando. Quiero saber qué debo votar, si finalmente decido ir.
Sin ruidos ajenos.

La carta

Jo també vaig rebre dimarts, 9, la carta del president Pasqual Maragall…
Sí, la que porta per data divendres, 12, o sigui, demà.
Tot plegat, un embolic, perquè ahir, a primera hora, encara no s’havia aprobat al Senat, i avui, a aquestes hores, encara no s’ha convocat oficialment el referèndum.
Dit això, el President ens avisa que rebrem el text complet a casa d’aquí a pocs dies: ho estic desitjant. Vull saber què he de votar, si finalment decideixo anar-hi.
Sense sorolls aliens.

Luis

Luis era Luis Polanco, crític de música clàsica d’El Periódico.
Li coneixia des de fa gairebé 20 anys i va sorgir entre nosaltres un peculiar nexe: havia nascut a Las Arenas, barri elegant de Getxo, en la marge dreta de la ria del Nervión, on vivia bona part de la burgesia basca, mentre que jo havia viscut gairebé tota la meva infància just en el poble de davant, a Portugalete, vila de llarga tradició socialista.
Passava sempre ràpid per la Redacció: se situava darrera qualsevol ordinador i redactava en minuts la crònica d’un concert o la crítica d’un nou disc.
Parava poc entre nosaltres, perquè des de feia més de 10 anys era l’ànima del Festival de Música Castell de Peralada, on exercia de sotsdirector artístic.
Anit encara corria pel diari, escrivint un article, l’últim. Aquest matí ha mort. Tenia 68 anys.
(es pot llegir el pdf del text publicat per El Periódico, el día 10, en aquest enllaç)

Luis

Luis era Luis Polanco, crítico de música clásica de El Periódico.
Le conocía desde hace casi 20 años y surgió entre nosotros un peculiar nexo: había nacido en Las Arenas, barrio elegante de Getxo, en la margen derecha de la ría del Nervión, donde vivía buena parte de la burguesía vasca, mientras que yo había vivido casi toda mi infancia justo en el pueblo de enfrente, en Portugalete, villa de larga tradición socialista.
Pasaba siempre rápido por la Redacción: se situaba tras cualquier ordenador y redactaba en minutos la crónica de un concierto o la crítica de un nuevo disco.
Paraba poco entre nosotros, porque desde hace más de 10 años era el alma del Festival de Música Castell de Peralada, donde ejercía de subdirector artístico. Anoche aún corría por el diario, escribiendo un artículo, el último. Esta mañana ha fallecido. Tenía 68 años.
(se puede leer el pdf del texto publicado en El Periódico, el día 10, en este enlace)

El sueño

En todo este asunto de ERC, el referéndum y el Estatuto, había optado por el silencio, pero hoy me ha parecido una buena ocasión para romperlo.
La reflexión me ha surgido tras ver a un Josep-Lluís Carod-Rovira entre decepcionado y harto, esta mañana, en una entrevista con Josep Cuní, en TV-3. Creo que ERC se ha despertado del sueño y se ha topado con la dura realidad: después de muchos años, la izquierda más catalanista había llegado a un Gobierno junto a otros dos partidos de izquierdas, y su sueño era lograr que el resto de España aceptara sus peticiones, plasmadas en el nuevo Estatuto.
No ha sido así: el resto de los españoles no entienden a la posición catalana y no van a permitir que se vaya mucho más allá. Los errores propios y el inmensatao aparato de propaganda ajeno han ayudado a esta ceremonia de la confusión.
El filósofo Josep Maria Terricabras decía hace unos días que «ERC ha hecho bien. No solamente porque ha adoptado la posición más clara, más fuerte, menos ambigua, sino porque su dirección ha sido capaz de rectificar y de seguir las directrices de las bases.»
Esas bases que, partiendo de un «no nos entienden» o «no nos quieren», han optado por la posición más radical: digamos «no» a todo, incluso a lo que de positivo tiene el nuevo texto.
Ayer lo expresaba perfectamente un artículo de Jordi Juan, escrito en La Vanguardia. Un texto que formula la opinión del sorprendido ciudadano medio, ése que no entiende por qué «el partido [ERC] que más ha hecho para que haya una reforma del Estatuto haya acabado pidiendo el voto en contra porque el texto resultante no le parece lo suficientemente bueno. Y prefiere contentarse con un texto de 1979 que es todavía peor que el que se somete a votación».
ERC y sus militantes se han topado con la dura realidad de la sucia política cotidiana. Están hartos y quieren ponerlo de manifiesto.
Pero en política, una posición así no lleva a ninguna parte.
Por eso, y cito textualmente a Jordi Juan, aunque «a un servidor, lo que realmente le viene en gana el próximo 18 de junio es irse a la playa y hacer una butifarra simbólica (…) me encuentro ahora pidiendo que la gente vaya a votar y que lo haga de forma afirmativa, porque el país necesita superar este bache anímico y encarar el futuro con tranquilidad. Al margen del cabreo que podamos sentir todos, la pregunta que nos hemos de hacer es: ¿qué ganaría Catalunya con un triunfo del no?».

El somni

En tot aquest assumpte d’ERC, el referèndum i l’Estatut, havia optat pel silenci, però avui m’ha semblat una bona ocasió per a trencar-lo.
La reflexió m’ha sorgit després de veure en Josep-Lluís Carod-Rovira entre decebut i fart, aquest matí, en una entrevista amb en Josep Cuní, a TV-3.
Crec que ERC s’ha despertat del somni i s’ha topat amb la dura realitat: després de molts anys, l’esquerra més catalanista havia arribat a un Govern al costat d’altres dos partits d’esquerres, i el seu somni era assolir que la resta d’Espanya acceptés les seves peticions, plasmades en el nou Estatut.
No ha estat així: la resta dels espanyols no entenen la posició catalana i no han permés anar molt més enllà. Els errors propis i l’inmens aparell de propaganda aliè han ajudat a aquesta cerimònia de la confusió.
El filòsof Josep Maria Terricabras deia fa uns dies que, «sincerament, penso que ERC ha fet bé: no solament perquè ha adoptat la posició més clara, més forta, menys ambigua, sinó perquè la seva direcció ha estat capaç de rectificar i de seguir les directrius de les bases».
Aquestes bases que, a partir d’un «no ens entenen» i «no ens volen», han optat per la posició més radical: diguem «no» a tot, fins i tot a allò que de positiu té el nou text.
Ahir ho expressava perfectament un article d’en Jordi Juan, escrit a La Vanguardia. Un text que formula l’opinió del sorprès ciutadà, d’aquest que no entén per quina raó «el partit [ERC] que més ha fet perquè hagi una reforma de l’Estatut hagi acabat demanant el vot en contra perquè el text resultant no li sembla prou bo. I prefereix acontentar-se amb un text del 1979 que és encara pitjor que el que se sotmet a votació».
ERC i els seus militants s’han topat amb la dura realitat de la bruta política quotidiana. Estan farts i volen posar-ho de manifest.
Però en política, una posició així no duu a ninguna part.
Per això, i cito textualment en Jordi Juan, encara que «a un servidor, el que realment li ve en gana el pròxim 18 de juny és anar-se a la platja i fer una botifarra simbòlica (…) em trobo ara demanant que la gent vagi a votar i que ho faci de forma afirmativa, perquè el país necessita superar aquest sot anímic i encarar el futur amb tranquil·litat. A part del cabreig que puguem sentir tots, la pregunta que ens hem de fer és: què guanyaria Catalunya amb un triomf del no?»

© 2024 Txerrad@s

Tema por Anders NorenArriba ↑