Competencia a tiro limpio / Competència a trets

PDF original¿Cómo era la tele a finales de enero del año 2000? No muy diferente de la actual… ¡pero aún no se había estrenado ‘Gran hermano’ en España! Mientras Pasqual Maragall apelaba a la unión de las izquierdas y ETA aún hacía daño, muy real, Josep Maria Pou era un poli bueno.

Esa mirada que ven en la portada del primer número del Teletodo, el 22 de enero del año 2000, corresponde a uno de los grandes de nuestro teatro: el actor y director Josep Maria Pou. Vestía con el uniforme de Policías, en el corazón de la calle, serie de Globomedia que emitía Antena 3 y que lidiaba con El comisario Tito Valverde de Tele 5. Ya ven. Las dos privadas competían a tiros. Y así siguen.

En aquellos días, ETA aún hacía daño, real, con sus atentados; el juez Baltasar Garzón desarticulaba una y otra vez la banda, y Pasqual Maragall apelaba a la unión de las izquierdas, mientras en Madrid PSOE e IU lo intentaban y fracasaban. No se esperaban el tortazo: la mayoría absoluta de Aznar en marzo.

En ese inicio de siglo, los 506 miembros de la Academia de las Ciencias y las Artes de TV, presidida por Antonio Mercero, escogieron los mejores programas de tele del siglo anterior. Su memoria se debió limitar a los años 70, porque ganaron El hombre y la Tierra (1974); Un, dos, tres (1972); Informe semanal (1976); La cabina (1973), y Yo, Claudio (1976). En cambio, los académicos del cine premiaron con siete Goyas a Pedro Almodóvar por Todo sobre mi madre.

En este diario, el crítico Ferran Monegal a veces mordía; otras, ejercía una suave e ironía, y aplaudía en ocasiones a algunos, pocos, profesionales de la televisión. Como al «impagable Jaume Barberà», que entonces presentaba Cosas que importan en TVE-1. Eran temas y personas a los que la tele-espectáculo no hacía caso, pero que tenían interés: Paolo Conte, las hermanas Mercedes y Esperanza Ferrín… En realidad, el bueno de Barberà no ha cambiado tanto.PDF originalCom era la tele a finals de gener de l’any 2000? No gaire diferent de l’actual … Però encara no s’havia estrenat ‘Gran hermano’ a Espanya! Mentre Pasqual Maragall apel · lava a la unió de les esquerres i ETA encara feia mal, molt real, Josep Maria Pou era un poli bo.

Aquesta mirada que veuen a la portada del primer número del Teletodo, el 22 de gener de 2000, correspon a un dels grans del nostre teatre: l’actor i director Josep Maria Pou. Vestia amb l’uniforme de Policies, en el cor del carrer, sèrie de Globomedia que emetia Antena 3 i que bregava amb El comissari Tito Valverde de Tele 5. Ja veuen. Les dues privades competien a trets. I així segueixen.

En aquells dies, ETA encara feia mal, real, amb els seus atemptats, el jutge Baltasar Garzón desarticulava una i altra vegada la banda, i Pasqual Maragall apel·lava a la unió de les esquerres, mentre a Madrid PSOE i IU ho intentaven i fracassaven. No s’esperaven el mastegot: la majoria absoluta d’Aznar al març.

En aquest inici de segle, als 506 membres de l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de TV, presidida per Antonio Mercero, van escollir els millors programes de televisió del segle anterior. La seva memòria es va deure limitar als anys 70, perquè van guanyar L’home i la Terra (1974); Un, dos, tres (1972); Informe setmanal (1976), La cabina (1973), i Jo, Claudi (1976). En canvi, els acadèmics del cinema premiar amb set Goyas a Pedro Almodóvar per Todo sobre mi madre.

En aquest diari, el crític Ferran Monegal de vegades mossegava, altres, exercia una suau i ironia, i aplaudia en ocasions a alguns, pocs, professionals de la televisió. Com a «impagable Jaume Barberà», que llavors presentava Coses que importen a TVE-1. Eren temes i persones a qui la televisió espectacle no feia cas, però que tenien interès: Paolo Conte, les germanes Mercè i Esperança Ferrín… En realitat, el bo d’en Barberà no ha canviat tant.

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